Anknytning

Ska man släppa alla tankar på andra? Inte prata med andra? Inte träffa andra? under tiden man dejtar nån?
För min del tar det lång tid innan jag anser mig ha ett förhållande. Bara för att jag tagit en fika och ätit middag med en person så innebär det inte att vi är ömsesidigt beroende av varandra.
Innan man kommit dit, är de man träffar bara människor man delar energier med, människor man delar tankar och känslor med.

Under tiden man dejtar och börjar anknyta till varandra så har man en rädsla för att bli övergiven, man behöver hävda sig mot alla andra som den andra träffar.

Jag är inte en person som hävdar mig mot andra eller jo det gör jag om det gäller intellektuellt, men inte emotionellt. Jag ger min energi och fokus, men om den störs av någon annan som vill ha uppmärksamhet emotionellt eller sexuellt och han vänder sig mot den, så är min reaktion "äsch ta honom du", "jag backar". Backar jag för att det tar tid för mig att anknyta till andra emotionellt?
Det är nog så att om han inte är lyhörd mot mig, ser mig, ger mig bekräftelse, så störs mina energier...jag ger upp min strävan att anknyta emotionellt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ReginaComb

Här får ni lära känna mig genom blandade inlägg om allt från personlighet till mer ytligt som kläder och skönhet.

RSS 2.0